Dit wordt geen pre-launch-checklist, maar eerder een lijst met SEO-affecting areas die lastig te veranderen zijn nadat je je website ontworpen hebt. Samen met de SWOT-analyse en prijsmodellen moeten de volgende punten in ieder geval worden aangepakt:

Bredere strategische gebieden

Je moet in staat zijn de volgende vragen te beantwoorden:

  1. Hoe maak je je missie duidelijk online?
    Welke zoekwoorden gebruik je en hoe concurrerend zijn deze?
  1. Begrijp je je klantsegmenten?
  • Hoe groot is je markt? (Handige tool: Google trends)
  • Wat is je “key persona”? Hoe ziet jou doelgroep eruit?
  • Hoe gedragen zij zich offline en online en wat is hun link naar jou site?
  1. Wie zijn je digitale concurenten?
    De concurent met dezelfde zoekwoorden, bedrijven die het probleem van de klant direct oplost en bedrijven die het probleem van de klant indirect oplossen.

Technische gebieden (bespreken met je ontwikkelaar)

  1. HTTP of HTTPS (voor betalingen via je website heb je bijvoorbeeld minimaal HTTPS nodig)
  2. Gebruik canonieke URL’s (zorg voor duidelijke unieke URL’s om verwarring tegen te gaan)
  3. Site snelheid (focus hierop vanaf het begin)
  4. Talen en locaties (richt je je op lokaal of internationaal)
  5. Gemakkelijk bewerken en een fexibel platform (je moet de site snel en makkelijk aan kunnen passen)

Ontwerp gebieden (bespreken met je designer)

  1. Architectuur en interne links
    Zoekmachines moeten in staat zijn jouw inhoud te vinden. Waar mogelijk, gebruik je een vlakke structuur van de site zodat de pagina’s niet dieper dan 4 klikken van de homepage zal blijven. Dat maakt het mogelijk zoekmachines en gebruikers de inhoud te vinden in zo weinig mogelijk klikken.
  1. Inhoud – Het eerste ontwerp
    Welke content strategie ga je gebruiken? Welke formaten bied je aan? (mp3, video, maps etc)
  1. Machine leesbaarheid (Flash, JS, iFrame etc) en gestructureerde data
    Kies de juiste technologie om het voor je klant gebruiksvriendelijk te houden.
  2. Responsive Design
    Men gebruikt steeds vaker de mobiele telefoon of een ander apparaat om online te gaan. Het is handig te traceren welk gedrag je klant vertoont en hierop in te spelen.

Ook eens een kopje koffie drinken en praten over online marketing strategie?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Meer informatie

Gratis Quickscan van uw online activiteiten of eens vrijblijvend praten?

Neem contact op