Marketing ondergaat snelle veranderingen. De welbekende “push-marketing” is in een dalende lijn en maakt plaats voor de meer gepersonaliseerde 1 op 1 marketing via de vele devices die men tegenwoordig gebruikt. De huidige marketing maakt inmiddels gebruik van “multi device marketing” ofwel “omni-channel marketing”.

Omnichannel Marketing

Multichannel of Omni-Channel Marketing verwijst naar een belangrijke verschuiving. Marketeers moeten nu een naadloze ervaring bieden, ongeacht het kanaal of apparaat. De ervaring van de consument moet consistent en complementair zijn.

7 aanbevelingen voor marketeers die zich willen richten op deze nieuwe manier van marketing:

1. Verplaats je in de klant.
Zorg dat je alles laat testen zoals een potentiële klant dit zou doen. Streef naar een de perfecte ervaring en kijk waar de struikelblokken zitten.

2. Meet alles.
Hou het gedrag bij van je klanten en welke devices ze gebruiken voor welke service of dienst en anticipeer hier op.

3. Analyseer je doelgroep.
Bouw buyer persona’s op van je doelgroep zodat je je marketing strategieën erop kunt aanpassen.

4. Ontwikkel berichten en aanbiedingen die inspelen op eerder gedrag van de consument.
Heeft de klant bijvorbeeld een blauw t-shirt gekocht, bied dan de complete match aan door een e-mail te sturen met de juiste broek of overhemd om de outfit af te maken.

5. Vergaar zo veel mogelijk gedrag van de klant en limiteer dit niet.
Hoe meer je weet over waar en wanneer de klant iets doet, hoe beter je kunt inspelen om hem of haar op de geliefde manier aan te spreken.

6. Luister en reageer op de geliefde kanalen.
Steeds meer mensen maken gebruik van meerdere apparaten tijdens een transactioneel proces. Zorg ervoor dat je in staat om te luisteren en te reageren op deze interacties. Wanneer iemand iets in het winkelmandje plaatst met de smartphone, moet het terug te vinden zijn via de PC.

7. Start vandaag!
Hoe langer je wacht met deze manier van marketing, hoe meer andere marketeers je voor zijn en hoe minder jij uiteindelijk verdient.

Ook eens een kopje koffie drinken en praten over Multichannel marketing?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Meer informatie

Gratis Quickscan van uw online activiteiten of eens vrijblijvend praten?

Neem contact op