De nieuwe SEO trend voor 2017: Individuele zoekresultaten
Linkpopulariteit en het herhalend verwerken van primaire zoekwoorden in de titels en bodytekst worden steeds minder belangrijk.
Searchmatics onderzocht in 2016 welke Google Ranking Factoren in toenemende mate zorgen voor Top 20 posities en welke factoren minder effect hebben.
Elke individu die een zoekopdracht doet in Google krijgt zijn eigen persoonlijke resultaten te zien.
Dit luidt een geheel nieuw tijdperk in voor zoekmachine marketing.
Origineel: searchmetrics.com
Content
Om op een intelligente manier resultaten te kunnen tonen, maakt Google gebruik van Google RankBrain, een zelflerend algoritme dat gebruik maakt van alle beschikbare relevante informatiebronnen als: Google Analytics, Google Chrome, zoekgeschiedenis, mobiele apps en locatie van de gebruiker. Ontwikkel daarom heel gericht content voor een specifieke doelgroep en maak de aansluiting tussen relevantie en de individuele- en/of doelgroepbehoefte.
Gebruikerssignalen
Gebruikerssignalen zijn een nieuwe ranking factor in het onderzoek en gaan een enorme invloed hebben op de posities. Hierbij let Google op de CTR (Click Trough Rate), de tijd dat een gebruiker op de webpagina blijft en de Bounce rate. Google gaat steeds meer waarde hechten de mobielvriendelijkheid van de pagina voor zowel desktop als mobiel. Ook de correlatie tussen sociale media kanalen en de vindbaarheid in Google blijft bijzonder sterk.
Techniek
Zorg dat de laadtijd op orde is, er een logische websitestructuur is en dat de opmaak van de pagina netjes verzorgd is met gebruik van H1 en H2. Dit zijn minimale vereisten voor een top 20 positie. HTTPS worden ook steeds belangrijker.
Backlinks
Backlinks zijn nog steeds belangrijk, maar er zijn inmiddels duidelijke signalen dat de invloed ervan sterk af neemt. Daarom is het juist belangrijk dat de content en de overige factoren goed op orde zijn.
Ook gratis hulp bij zoekmachine optimalisatie?
Meer informatie
Neem direct vrijblijvend contact op voor een gesprek over Facebook adverteren