Content strategieën voor lead driven business

Wat doe je om je klanten te behouden nadat je ze veroverd hebt?

Het genereren van leads is een herhaalbaar, schaalbaar proces dat een breed spectrum van content gebruikt. Wees creatief en vernieuwend om hier succesvol in te zijn.
Dit kan bijvoorbeeld door middel van de volgende 5 methoden:

Leads door middel van e-books

Als je over wil komen als een expert in jouw vakgebied, schrijf dan een e-book. Als lezers je blog bezoeken, hebben ze niet altijd de tijd om alles te lezen, maar wanneer ze jouw ebook kunnen downloaden, nemen ze daadwerkelijk de tijd hiervoor. Je kunt in je ebook dieper ingaan op bepaalde onderwerpen. Door het e-book goedkoop of gratis aan te bieden laat je je lezers zien dat het je niet gaat om het snelle geld, maar om het bieden van hulp en verstrekken van informatie. Je kunt ook een e-book maken waarin je al je blogs bundelt, maar het is natuurlijk aantrekkelijker voor de lezer om iets uitgebreider te zijn (citaten van experts, schema’s, links etc). Zorg wel dat er nog genoeg material overblijft waar de klant eventueel voor moet betalen.

Leads door middel van Email Series

Een e-mail serie is iets anders dan een nieuwsbrief. Mensen kunnen zich aanmelden voor de e-mail serie en jij stuurt dan een serie emails met daarin genoeg informatie over jouw product of dienst zodat ze nieuwsgierig worden, maar niet zo veel dat ze net zo veel weten als je betaalde service. Met een nieuwsbrief bombardeer je je klanten vaak met aanbiedingen, waar ze niet op zitten te wachten. Hoe meer je gratis weggeeft, hoe meer vertrouwen je wint bij je klanten. Als je klanten alle gratis informatie hebben en deze interessant vinden, zijn ze vaak bereid om ook te betalen voor aanvullende of uitgebreidere informatie.

Leads door middel van Podcasts

Via een podcast kunnen mensen je stem horen. Dit maakt het persoonlijker dan een blog. Mensen kunnen je enthousiasme horen, maar ook je menselijkheid. Af en toe een pauze of zoekend naar een manier om iets uit te leggen maakt het dat men zich verbonden voelt. Het voordeel is ook dat men dit kan beluisteren terwijl ze bezig zijn in tegenstelling tot een blog waar je de tijd voor moet nemen

Leads door middel van white Papers / factsheets

Het belangrijkste doel van een white paper is om je klant op de hoogte te brengen van een specifiek probleem of pijnpunt in je branche, maar ook de mogelijke oplossingen. Natuurlijk maak je duidelijk dat jij de oplossing geeft en met behulp van bewijsmateriaal kun je je klanten overtuigen om voor jou te kiezen. Een white paper is er om de klant te informeren en niet om hem het gevoel te geven dat hij of zij iets moet kopen. De klant moet het gevoel krijgen dat hij wijzer is geworden en denkt beter af te zijn wanneer hij of zij het product aanschaft of service gebruikt.

Leads door middel van ultieme gidsen

Probeer de inhoud van je blog zo duidelijk mogelijk te houden, zodat iedereen het begrijpt. Ook mensen die geen verstand hebben van jouw product of service moeten na het lezen begrijpen waar het over gaat. Gebruik grafieken, screenshots, video’s en meer om je punt duidelijk te maken. Mensen komen naar jouw site om duidelijkheid te krijgen over een bepaald onderwerp, stel ze daarom niet teleur. Zorg dat jij de informatie het duidelijkste presenteert.

Conclusie

In het begin is het belangrijk dat je de aandacht trekt van je toekomstige klant, maar zorg dat je je klanten behoud door je content op tijd te veranderen.  Zorg dat je weet wat je klanten willen en biedt het aan op een betere manier dan je concurrent. Concurrenten liggen altijd op de loer op een betere marktpositie te veroveren. Zorg daarom dat je inhoud altijd van hoge kwaliteit is.

Ook eens een kopje koffie drinken en praten over het binnenhalen van leads voor jouw business?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Meer informatie

Gratis Quickscan van uw online activiteiten of eens vrijblijvend praten?

Neem contact op